Wednesday, October 19, 2011

Public Gold : Penganjur Skim Pelaburan Tidak Sah


Public Gold terlibat dengan skim pelaburan tidak sah?
Apa sebenarnya skim pelaburan?

Kebelakagan ini semakin ramai mula bertanyakan hal ini kepada saya.. apa taknya. di Malaysia ni hampir 100,000 orang telah terlibat dengan skim kutu haram yang melibatkan pelaburan berjumlah RM33juta....woww banyak tu kalau buat beli emas @ perak agak nya berapa kilo kita boleh dapat.

Kerugian ribuan ringgit ini sebenarnya belum cukup untuk kita jadikan iktibar...maklumlah bukan duit kita kan... bayangkan kalau duit kita,,,, hha hha nagis tak berlagulah kita..

Macamana nak kita kenal pasti jenis pelaburan  tidak sah ini.?
Penganjur sebenarnya sentiasa menukar modus operandinya... ya la cari makan...menyebabkan agar sukar unutk kita kesan...secara senangnya adalah:
iklan guna kaedah tampal, brosur, web
  1. peserta yang berminat kan diberi taklimat di tempat tertentu (he he macam public gold jeee ada seminar, penceramahnya POKLI)
  2. dalam seminar ada lah testimoni.... dapat jutan-jutan takkan kita tak berminat,,, hhee
  3. kalau skim pelaburan emas....bayar sejumlah duit...emas fizikal tak kita terima...namun dapat duit tiap tiap bulan...wawwww... jangan marah kalau ada iorang terasa..
Sekali lagi Public Gold ini sejenis skim pelaburan tak sah ka?

Public Gold telah di beri kelulusan oleh bank negara unutk menjalankan jual beli emas..kita beli emas pada harga murah dan simpan di tempat selamat....apabila harga dah naik dan kita perlukan duit kita jualkan saja...emmm dapat keuntungan ...orang kata lebih 20% setahun.

Kesimpulannya berhati-hati dengan skim pelaburan yang tidak sah yang semakin bertambah sekarang ni... Kita boleh periksa dilaman web Bank Negara ini...manalah tahu pelaburan yang kita sedang buat sedang di siasat oleh bank negara...cari lah pelaburan altenatif lain seperti pelaburan emas fizikal Public Gold...h ehe  iklan sikit..

dan cuba hubungi saya unutk mendapatkan emas fizikal pertama anda atau unutk mennambahkan stok emas / silver anda.

Call / sms 019 578 6677

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...