Saturday, October 1, 2011

Harga Emas Naik Minggu Depan - Kitco Survey

Majoriti peserta dalam Kitco News Gold Survey menjangkakan harga lebih tinggi minggu depan, tetapi mereka yang melihat lebih lemah atau tiada perubahan harga dibahagikan sama rata, kerana pasaran emas terus cuba untuk pulih selepas baru-baru ini membuat terjunan tiruk dalam harga.

Dalam Kitco News Gold Survey, daripada 34 peserta, 25 membalas minggu ini. 25 peserta-peserta itu, 13 melihat harga naik, sementara enam melihat harga rendah , dan enam melihat harga 'tepi' atau tidak berubah.

Peserta pasaran termasuk peraih bulion, bank pelaburan, pedagang-pedagang niaga hadapan dan para penganalisis carta teknikal. Jimmy Tintle, penganalisis di Transworld Futures, melihat harga lebih tinggi. Seperti beberapa peserta yang melihat harga emas naik, fakta itu yang logam telah memegang $1,600 satu auns mengemukakan yang emas mencuba untuk membina satu asas sambil ia berusaha untuk mendapatkan semula menaiknya. Katanya dia percaya yang dana simpanan dan pelaburan lain menjual yang memaksa emas telahpun reda, yang mengambil satu juntaian sedang merosot.

Bila ekuiti-ekuiti jatuh dengan tajam ramai pelabur cuba pada tunai emas yang keluar menguntungkan menempatkan untuk menyokong kelemahan menempatkan dalam saham, pemerhati-pemerhati pasaran berkata. Jika dolar terus pendakiannya yang boleh meletakkan sebuah topi pada kekuatan emas. Tintle kata emas mungkin perdagangan untuk $1,725 minggu depan.

Mereka yang melihat harga-harga yang lebih rendah kata kekukuhan dolar adalah satu emas sebab-sebab mungkin rendah minggu depan. Juga , beberapa menyebut kekurangan pertumbuhan dalam faedah terbuka dalam pasaran hadapan apabila harga bergerak sub-$1,600 merendah jarum mereka. Jika faedah terbuka tidak hidup, bahawa boleh bermaksud lantunan dari merendah bukan dari pembelian baru, tetapi boleh jadi daripada perlindungan yang pendekpenjual-penjual yang membeli balik menempatkan menutup sebuah perdagangan.

Beberapa peserta kata mereka melihat harga rumah pangsa dan berkata, kemeruapan dalam pasaran itu tidak diberhenti. Mereka berkata harga masih boleh berputar minggu depan, tetapi akhirnya meninggalkan harga tidak jauh dari tahap semasa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...