Sunday, January 23, 2011

Kenapa Public Gold


Setiap orang dan kawan-kawan selalu tertanya-tanya sebab apa saya memilik untuk terlibat dengan Public Gold sedangkan banyak lagi kedai-kedai atau syarikat lain yang menawarkan produk emas ini.

Seperti post yang sudah...saya mengambil masa hampir 2 tahun untuk membuat kajian tentang pelaburan emas dan tanpa membuat apa-apa. Saya sempat mencuba membeli emas GIA 
lepas itu saya cuma tunggu dan lihat ( sungguh rugi peluang sudah ada dilepaskan bergitu saja..)
Sebab apa saya TIDAK YAKIN, TAKUT, BENDA BARU, BETULKA UNTUNG....

OK lah kita lihat sebab apa:

1. Spread

Public Gold (PG) mengenakan Spread (Beza harga jual & beli) utk belian semula dgn kadar terendah sekitar 5-6% shj. Berbanding emas yg dijual di kedai emas, mereka akn mengenakan Spread sekitar 15-20%...tinggi tu

2. Caj Tambahan

Caj tambahan yg sgt tinggi, cth di Tomei jika anda membeli emas PAMP Suisse mereka akan kenakan caj insurans yg tinggi mengikut berat emas.
Cth
  1. PAMP Suisse 50g caj mereka RM300,
  2. HABIB mengenakan caj RM132 workmanship cost
Sedangkan di PG mereka cuma mengenakan RM40 utk transport cost dari Penang ke kawasan luar dari Penang. Jika anda ambil di Penang free

3. Jaminan Beli Balik 

PG menjamin membeli semula emas yang calar atau kemek selagi ketulinan dan berat tidak berubah. Kedai @ bank yang lain tidak, malah mereka membeli produk emas yang dikeluarkan oleh mereka sahaja....mengapa sebab mereka terpaksa menghantar kepada syarikat lain untuk peleburan dan pembentukan semula..PG ada kilang sendiri...asalkan emas mereka lebur je dan letak cop PG...mudah kan

4. Belian 24 jam

Part ni yang best ni...harga emas adalah berdasarkan harga emas dunia...siang di sana tak sama dengan siang kita. bayangkan harga emas rendah jam 11 malam... jgn susah kita boleh lock melalui sms ke dealer..ya sms je. Kedai @ bank lain... kena tunggu waktu operasi dia la..katakan waktu tu harga emas dunia dah naik..jawabnya tak merasalah nak beli waktu harga rendah.

5. Spekulasi Pasaran

Kita boleh guna teknik ni kerana harga PG berubah setiap 20 minit (harga emas dunia berubah setiap saat). Kedai @ bank kena tunggu BNM atau Persatuan Emas Malaysia. Nak ttau lebih lanjut hubungi saya...

6. Peluang Perniagaan

PG menjadikan saya Tokey Emas dan pastinya juga anda...tak yah cerita panjanglah hubungi saya ..ada komisyen.

7. Stok

Sentiasa ada kerana PG buat sendiri..manakala kedai @ bank dapat dari syk lain...sapa dulu dia dapat..

8. ada beberapa lagi...sorry dah tak larat menaip...hubungi je saya @ email fizzie_m@yahoo.com

Nasihat penting jangan tunggu terlalu lama...cepat dapatkan ilmu emas sebelum membuat pelaburan hati-hati skim cepat kaya..anda boleh cek kat BNM pasal skim cepat kaya

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...