Sunday, October 16, 2011

Analisis Pasaran : Harga Emas Minggu Ke-4 Oktober 2011


Analisis Pasaran : Harga Emas Minggu Ke-4 Oktober 2011. Sudah lama kita tidak membuat Analisis Harga Emas berikutan harga tidak stabil dan harganya seperti yang diramalkan sebelum ini. Harga emas dunia telah mengalami pembetlan dalam harga berikutan krisis kewangan dunia yang berlaku. Harga saham dunia telah jatuh disebabkan ketidaktentuan tentang kestabilan sistem kewangan egara-negara Eropah.

Berita positif dan negetif silih berganti sehingga sukar unutk kita membuat unjuran pergerakan harga emas. Adakah sekali lagi dunia akan @ telah mengalami krisis kewangan seperti yang telah berlaku pada tahun 2008 yang bermula di Amerika.

Namun awal Oktober telah menunjukan pergerakan yang positif. Pendakian telah bermula dan memberikan nafas lega kepada kebanyakan pelabur emas. Terdapat beberapa petanda kuat untuk harga emas akan terus melonjak. Perayaan Deepavali akan membuatkan permintan terhadap emas bertambah... heh he betulka...

Dengan kata lain minggu ini dijangkakan harga emas akan terus naik adalah tinggi. Walaubagaimanapun kita akan cuba perhatikan pada 1700 / oz. Kalau harga ini dapat ditembusi..berkemungkinan harga akan terus membuat pendakian. Sekiranya tidak ianya kan berlegar sekitar 1650 / oz..

Kepada yang masih belum membuat sebarang keputusan buatlah segera... kerana pelaburan emas bukan lah pelaburan untuk 1-3 bulan tetapi dalam jangkamasa 1-2 tahun. INsyallah kita akan mendapat hasil yang baik..

Sila call / sms saya 019 578 6677 @ dealer yang berdekatan dengan anda

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...