Wednesday, December 14, 2011

Berita Emas : 14 Disember 2011

Hari ni sekali lagi kita tengok berita dari Bloomberg...
Kejatuhan harga emas boleh dikatakan agak banyak dan amat mengembirakan para pelabur emas yang sedang menunggu unutk menambah stok...cuma kita je tunggu dan lihat...

Bahasa yang agak tunggang terbalik kat bawah ni...harap boleh faham la..

Bloomberg:
Niaga hadapan emas turun sebanyak tujuh hari dalam seminggu selepas Rizab Persekutuan US menahan diri dari mengambil tindakan-tindakan baru kepada peningkatan pertumbuhan.

Kebanyakan saham A.S. jatuh dan dolar dilanjutkan perolehan menentang euro selepas Fed mengambil dasar kewangan yang tambahan tidak melangkah untuk merangsang ekonomi A.S. Bank pusat kata A.S. ialah “memperluaskan dengan sederhana, walaupun beberapa ketara diperlahankan dalam pertumbuhan dunia.”

Tidak ada perubahan-perubahan teguh bagi dasar-dasar dan , oleh itu, tiada kepada peningkatan emas,” William O'Neill, seorang rakan kongsi di Logic Advisors dalam Upper Saddle River, New Jersey, kata dalam satu temubual telefon. “Kenyataan-kenyataan berhati-hati dari Fed akan terus menolak pelabur-pelabur ke arah risiko dari perdagangan.”

Niaga hadapan emas bagi Februari jatuh 2 peratus kepada $1,635.50 satu auns di 3:24 p.m. dalam perdagangan elektronik di Comex di New York. Di hampir perdagangan llemah 0.3 peratus kepada di $1,663.10. Logam menyentuh $1,634 hari ini, terendah sejak Oct. 21wawww kena beli ni

Pengimport-import dari India, pengguna emas terbesar dunia, penurunan sebanyak 16 peratus dari satu rekod sebagai rupee jatuh paling rendah  menurut Bombay Bullion Association. Belian boleh jatuh serendah 800 tan tahun ini dari 958 tan dalam 2010, Prithviraj Kothari, presiden kumpulan, kata semalam.

Silver juga jatuh selepas kenyataan Fed, memadam kenaikan lebih awal. Niaga hadapan bagi Mac turun dari 1.2 peratus kepada $30.62 satu auns. Di hampir penutup perdagangan , logam naik 0.8 peratus kepada di $31.26 satu auns.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...