Monday, January 30, 2012

Analisis Pasaran : Harga Emas Minggu Ke-5 Januari 2012

Analisis Pergerakan Harga Emas sudah lama tidak diupadate berikutan kesibukan duniawi yang lain. Sebenarnya saya baru sahaja mendapat baby baru. Baby ada kuning @ jaundice. Dan hampir setiap hari kena ambil darah untuk dianalisis

Alhamdullilah semua sudah ok!

Pergerakan harga emas sudah membuat pendakian sejak berlakunya breakout sekitar usd1679 /oz. Seperti biasa sekiranay tiada tindakan yang kita ambil makan ianya tidak bermakna kerana kita masih tidak memiliki emas pada harga tersebut.

Kalau kita lihat pada graf
Harga Emas

Maka dengan kata lain harga emas akan teruskan pendakian ke harga 1900 sebelum ke harga tertinggi yang baru. Jangan tunggu lagi. Emas telah turun sedikit hari ini unutk mengesahkan  / melengkapkan downtrend wave terakhir (rasanya la ha ha). Anda mungkin rasa rugi kerana terlepas memborong tempoh hari.....tetapi jangan lupa kita membeli apabila kita ada modal. Harga emas Insyallah akan naik cuma masa menentukannya.

Mungkin anda harus melihat silver pula

Harge Silver


Nampaknya silver menunjukan peluang yang lebih menarik berbanding emas. Cuba kita perhatikan pada graf diatas. Harga silver @ perak ni masih berada dibawah garisan putus-putus tambahan pula ia masih di paras bawah Moving Average (MA 200).

Tiba masanya kita memperuntukan modal kita lebih sedikit kepada silver kerana ia akan mendaki dan singgah pada harga tertingginya sebelum singgah pada harga tertinggi terbaru. Mungkin kita boleh peruntukan modal 30:70 emas:perak.

Harga emas dan perak diatas mungkin akan berubah dengan berita Fundamental minggu ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...