Sunday, August 7, 2011

FGJAM 5 Ogos 2011

Persatuan Peniaga-peniaga Emas naikakn lagi harga emas pada 5 Ogos 2011..


Agak-agak kita berapa kali lagi harga emas akan dinaikan hingga akhir tahun ni? Standard & Poor's dah turunkan credit rating us dari AAA ke AA+  tentu akan menlonjakkan lagi harga emas ni... Apa pu kita tunggu hari Isnin ini.

Tapi adalah sekarang masanya kita beli emas... ini meruppakan soalan paling popular masa kita dan dibahaskan dimana-mana saja oleh pelabur emas. Dan pelbagai jawapan yang kita perolehi dari otai-otai emas.

Kebanyaakan menyarankan kita beli je bila ada duit. Jangan tunggu harga murah tapi masa tu tak ada duit pula.. ha ha selalu jadi macam tu. Jawapan ini saya amat setuju tambahan pula waktu dekat nak raya ni...banyak nak pakai duit...tapi bila sebahagian cash yang kita ada dah tukar pada gold, kebocoran pasti boleh dibendung. Jangan lupa nak raya.. Pandai-pandai mengurus wang. Tepuk dada tanya selera. tepuk poket...tengok duit...

Harga emas sememangnya dijangka naik walaupun Bulan Ramadan (tidak seperti Tahun Baru Cina - harga turun). Apa nak susah. Sebenarnya kita cuma sandarkan wang kita kepada emas, tu je. Lindugi nilainya. Bila kita nak guna, barulah kita cairkannya ikut jumlah yang kita perlukan.

Apa pun selamat berpuasa, Tingkatkan amalan kita kerana mungkin ini merupakan Ramadan  terakhir buat kita. Nak tahu lagi pasai emas atau nak jadi dealer boleh call / sms

019 - 578 6677

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...