Saturday, August 13, 2011

Analisis Teknikal : Harga Emas Minggu Kedua Ogos 2011


Kali ini kita buat sedikit Analisis Teknikal.

Harga emas ditutup rendah pada hari kedua setelah meroket tinggi dalam sejarah emas..Pembetulan harga ini berlaku disebabkan pengukuhan Jualan Runcit US telah naik 0.5%. Dengan kata lain kenaikan dalam matawang US memaksa harga emas turun sedikit.

Agak sukar untuk meramalkan pergerakan harga emas sekarang. Persoalan sekarang adakah harga akan terus turun atau sekadar pembetulan harga sahaja? Jika dilihat pada graf dibawah :


Pada H4 dah terbentuk hammer pattern atau kata lain pattern yang akan menunjukkan harga akan naik setelah itu. Sebenarnya ini bukanlah jawapan yang baik untuk harga emas terus naik.

Bagi pendapat saya, harga emas masih dalam sideline. Pelabur lebih kepada tunggu dan lihat menunggu isyarat yang betut-betul kuat unutk menentukan arah harga emas.

Seperti biasa saya akan katakan "belilah emas pada bila-bila masa apabila kita ada duit bukan NAK beli emas pada masa kita tidak ada duit".

Kepada yang belum buat apa-apa tindakan boleh call saya secepat mungkin kerana harga sekarang pada 1745 / oz akan kekal hingga hari Ahad ni. Isnin munkin akan naik dan naik semula pada resistance $1817 / oz.

Call 019 578 6677

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...