Sunday, January 16, 2011

Minda Jutawan

Minda Jutawan...tajuk ini agak menarik untuk dibincangkan..
Setiap orang yang ingin menjadi jutawan perlu membuat reformasi minda..Pada minggu lepas pada masa yang sama saya telah lock harga dinar untuk seorang kawan..RM644 dan hari ini RM637. Apa lagi berbunyi juga la dia.

Apataknya dia telah mengalami kerugian sebanyak RM644-637 = RM7 bagi setiap dinar yang dibeli.

Pelaburan emas merupakan pelaburan jangka panjang, bukannya beli hari ini minggu depan jual. Setiap pelabur kena sedar yang di masih memegang dinar itu (tetap mempunyai bilangan dinar yang sama). Cumanya nilainya agak berkurangan atau lebih (dalam kes diatas berkurang). Nilainya telah mengalami kejatuhan disebabkan beberapa faktor global yang kita tidak boleh atasi...cuma kita tahu ianya akan naik dalam jangka masa yang panjang (berdasarkan sejarah lalu).

Tak perlu cemas lagi panik seperti bekalan bawang yang berkurangan sekarang.

Kesempatan ini kita ambil beli pada harga rendah...dah boleh jual nanti pada harga yang tinggi. Walaubagaimanapun harga mungkin akan naik pada minggu hadapan seperti survey yang dijalankan oleh Bloomberg.

Jangan bebankan fikiran, cepat melatah kerana mereka yang jutawan melihat sesuatu itu sebagai peluang... anda harus...fokus....kerana anda masih memegang emas tersebut hingga hari ini.

Dapatkan nasihat pelaburan anda dengan call
019-578 6677

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...