Tuesday, January 25, 2011

Analisis Pasaran : Kejatuhan Harga Emas Jan 2011

Harga emas telah mengalami kejatuhan sejak 4 minggu kebelakangan ini. Hari ini ia menunjukkan kejatuhan agak ketara. (update 25 jan 2011)

Kejatuhan ini berlaku mungkin kebimbangan pelabur akan pengumuman Indek Keyakinan Penguna (consumer confidence) pada jam 11 pm nanti...kita tunggu saja berita itu. Para pelabur MUNGKIN telah keluar dari pasaran dan akan masuk balik selepas berita tersebut.

Saya menjangkan laporan itu positive kepada USD. Ini akan memberi gambaran pertumbuhan ekonomi US semakin baik.....mungkin harga emas akan menyusut sedikit.

Berita baik kepada pelabur. Harga mungkin sekali lagi akan menurun lagi sehingga 27 Jan (jam 3.15am waktu Malaysia siapa tak boleh tidur sila tunggu dan tengok pergerakan harga), ada berita yang mungkin memberi impak yang lebih besar pada harga emas.

Kepada kawan-kawan sekalian jangan panik...sekarang dalam mode standby.....sediakan duit dulu...yang dah lock pada harga yang tinggi sebelum ni...Tak apa...emas adalah pelaburan masa panjang...set kan balik minda jutawan kita....he he. Jumpa dealer anda untuk nasihat. Perjalana masih jauh...raya cina tak habis lagi...tak pasti lagi bila harga akan start naik...mungkin selepas raya cina la kot.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...