Sunday, July 3, 2011

Analisis Pasaran : Harga Emas Minggu Pertama July 2011

Analisis Pasaran : Harga Emas Minggu Pertama July 2011

Alhamdullilah harga emas menunjukkan pertanda-pertanda yang baik kepada orang baru menceburi Pelaburan Emas atau untuk menjadi New Dealer dan otai yang nak tambah stok emas.

Harga Emas telah mengalami kejatuhan sejak 6 hari yang lalu, dan menjadi harga terendah sejak 15 May 2011. wowwww...ini semua gara-gara suntikan 85 billion euro keatas kemelesatan ekonomi yang di tanggung oleh negara Greece.. dengan kata lain nak solve ekonomi Greece la.. emas juga mengalami fasa kelembapan permintaan secara tradisionalnya (ini peluang kepada mereka yang saya nyatakan diatas). Kalau harga dok naik je bila orang macam kita nak belikan.

Meh kita tengok graf :



graf menunjukakn bahawa harga telah turun hingga mencapai harga terendah bulan Mei iaitu usd 1461 / ounce, sekarang usd1477/ounce. Pada graf dah terbit Bearish Engulfing Pattern  dan harga masih di downtrend mode.


Ini peluang kita unutk menmbah stok emas kita dengan menggunakan teknik Dollar Cost Averaging. Jangan lupa hubungi saya untuk mendapatkan nasihat Pelaburan Emas Anda

019 - 578 6677

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...